Referenzen
Unsere Kunden und Partner
Ausgewählte Publikationen
- Stieglitz, S. (2021). Social Media Analytics für Unternehmen und Behörden. In: Reuter, C. (Ed.), Sicherheitskritische Mensch-Computer-Interaktion (pp. 431-448), 2nd edition. Berlin: Springer.
- Mirbabaie, M., Brünker, F., Frick, N.R.J., Stieglitz, S. (2021). The Rise of Artificial Intelligence‘ – Understanding the AI Identity Threat at the Workplace, Electronic Markets.
- Zerfaß, A., Stieglitz, S., Clausen, S., Ziegele, D., & Berger, K. (2021). Communications Trend Radar 2021. Denialism, Virtual Corporate Communications, Sustainable Communications, Digital Nudging & Voice Interaction (Communication Insights, Issue 10). Leipzig, Germany: Academic Society for Management & Communication.
- Kaufhold, M.-A., Fromm, J., Riebe, T., Mirbabaie, M., Kühn, P., Basyurt, A. S., Bayer, M., Stöttinger, M., Eyilmez, K., Möller, R., Fuchß, C., Stieglitz, S. & Reuter, C., (2021). CYWARN: Strategy and Technology Development for Cross-Platform Cyber Situational Awareness and Actor-Specific Cyber Threat Communication. In: Wienrich, C., Wintersberger, P. & Weyers, B. (Hrsg.), Mensch und Computer 2021 – Workshopband. Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V.
- Mirbabaie, M., Bunker, D., Stieglitz, S., Marx, J. & Ehnis, C. (2020). Social media in times of crisis: Learning from Hurricane Harvey for the coronavirus disease 2019 pandemic response. Journal of Information Technology (JIT).
- Mirbabaie, M., Stieglitz, S., Priesmeyer, J. & Kindel, M. (2019). Einsatz von Spielmechaniken und Bots zur Moderation von Kreativitätsprozessen in Unternehmen. HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, 56(1), 147-159.
- Mirbabaie, M., Marx, J. & Stieglitz, S. (2019). ‘Show Me Your People Skills’ –Employing CEO Branding for Corporate Reputation Management in Social Media. In: Ludwig, T. & Pipek, V. (eds.) Proceedings of the 14th Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik (WI2019), 1611-1625.
- Ross, B., Pilz, L., Cabrera, B., Brachten, F., Neubaum, G. & Stieglitz, S. (2019). Are social bots a real threat? An agent-based model of the spiral of silence to analyse the impact of manipulative actors in social networks. European Journal of Information Systems (EJIS), 28(4), 394-412. (awarded Stafford Beer Medal)
- Frick, N., Brünker, F. Ross, B. & Stieglitz, S. (2019). Der Einsatz von künstlicher Intelligenz zur Verbesserung des Incident Managements. HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 56(2), 357-369.
- Wilms, K., Brachten, F., Stieglitz, S. & Berthelé, D. (2019). Wissensaustausch in Unternehmen: Wahrnehmung von Enterprise Social Software als Tool für den Austausch von sicherheitsrelevantem Wissen. HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 56(1), 94-108.)
- Hofeditz, L., Ehnis, C., Bunker, D., Brachten, F. & Stieglitz, S. (2019). Meaningful Use Of Social Bots? Possible Applications In Crisis Communication During Disasters. Proceedings of the 26th European Conference on Information Systems (ECIS).
- Stieglitz, S., Mirbabaie, M., Ross, B. & Neuberger, C. (2018). Social Media Analytics – Challenges in Topic Discovery, Data Collection, and Data Preparation. International Journal of Information Management (IJIM), 39, 156-168.
- Marx, J., Mirbabaie, M. & Stieglitz, S. (2018). You are now an Influencer! Measuring CEO Reputation in Social Media. Proceedings of the 29th Australasian Conference on Information Systems (ACIS).
- Stieglitz, S., Potthoff, T. & Kißmer, T. (2017). Digital Nudging am Arbeitsplatz – Ein Ansatz zur Steigerung der Technologieakzeptanz. HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, 54(6), 965-976.
- Riemer, K., Stieglitz, S. & Meske, C. (2015). From Top to Bottom: Investigating the Changing Role of Hierarchy in Enterprise Social Networks. Business & Information Systems Engineering (BISE), 57(3), 197–212. (awarded AIS Senior Scholars Best IS Publications Award)
- Stieglitz, S. & Dang-Xuan, L. (2013). Emotions and Information Diffusion in Social Media – An Investigation of Sentiment of Microblogs and Sharing Behavior. Journal of Management Information Systems (JMIS), 29(4), 217-248.
- Stieglitz, S. & Meske, C. (2012). Maßnahmen für die Einführung und den Betrieb unternehmensinterner Social Media. HMD – Praxis der Wirtschaftsinformatik, Heft 287, 36-43.
- Stieglitz, S. & Brockmann, T. (2012). Increasing Organizational Performance by Transforming into a Mobile Enterprise. MIS Quarterly Executive (MISQe), 11(4), 189-204.